Wirtschafts- und Organisationspsychologie
print

Links und Funktionen
Sprachumschaltung

Navigationspfad


Inhaltsbereich

Carmen Ludwig

Kontakt

Ludwig-Maximilians-Universität München
Department Psychologie
Lehrstuhl Wirtschafts- und Organisationspsychologie
Leopoldstraße 13
80802 München


Akademische Laufbahn

folgt in Kürze

Forschungsschwerpunkte

  • Nachhaltiger Konsum; nachhaltige Kommunikationsgestaltung und Interaktionsstrategien
  • Corporate Identity; Markenpersönlichkeit (Gestaltung, Ausrichtung, Evaluation); Markenwahrnehmung (implizit/explizit)

Publikationen und Kongressbeiträge

  • Ludwig, C. R. (2015,05). Communicating sustainability: Consequences for consumers’ perception and implicit attitudes on brand personality in the fashion industry. Poster presented at the British Psychological Society, NIBPS Annual Conference, Armagh, UK.
  • Ludwig, C. R. (2015,04). The Implicit Brand Personality Test: Assessing consumers’ brand personality attitudes based on the Multi-Dimensional Implicit Associations. Oral presentation at the Annual Psychology Fashion Conference, London, UK.
  • Ludwig, C. R. (n.d.). Fashion branding as a mediator of social and psychological needs. Pigeons and Peacocks Magazine. (in review)
  • Ludwig, C. R. (2013). Im Rausch der temper(El)mente. Hotellerie et Gastronomie Magazin, 3, 13-25.