Lehrstuhl für Empirische Pädagogik und Pädagogische Psychologie (EN)
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Mues, Anna

Dr. Anna Mues

Research Associate

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Ludwig-Maximilians-Universität München
Lehrstuhl für Empirische Pädagogik und Pädagogische Psychologie
Leopoldstr. 13, D-80802 München

Room: 1304
Phone: +40 (0)89 2180-5061

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Cirriculum Vitae

  • 2015 - 2018 B.A. Childhood education and upbringing, state-recognized childhood pedagogue, Catholic University of Paderborn
  • 2018 - 2020 M.A. Upbringing and educational sciences, Otto-Friedrich-University Bamberg

Research topics

  • Home Learning Environment (Home Numeracy Environment)
  • Early numeracy development
  • Beliefs and attitudes towards mathematics of parents and early childhood education professionals
  • App-based Learning
  • Early STEM-Education
  • Professionalization of early childhood education professionals

Publications

  • Mues, A., & Stolarova, M. (2022). Vom Staunen zum Forschenden Lernen und zurück: Zugänge zu den Naturwissenschaften in der frühkindlichen Bildung. In M. Obermaier, P. Isele & J. Höke (Hrsg.), Forschendes Lernen in Arbeitsfeldern der Kindheitspädagogik: Grundlagen – Ansätze – Praxen (pp. 195–216). Brill | Schöningh. https://doi.org/10.30965/9783657726059_003
  • Mues, A., Wirth, A., Birtwistle, E., Niklas, F. (2022). Associations between children´s numeracy competencies, mothers’ and fathers’ mathematical beliefs, and numeracy activities at home. Frontiers in Psychology, 13, Article 835433. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.835433
  • Burghardt, L., Hemmerich, F., & Mues, A. (2020). Frühkindliche Wahrnehmung von Geschlechterrollen beim gemeinsamen Lesen eines Bilderbuchs. Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 15(3), 259-271. https://doi.org/10.3224/diskurs.v15i3.03
  • Mues, A., Birtwistle, E., Wirth, A., & Niklas, F. (2021). Parental (STEM) occupations, the home numeracy environment, and kindergarten children’s numerical competencies. Education Sciences, 11(12), 819. https://doi.org/10.3390/educsci11120819