Lehrstuhl für Empirische Pädagogik und Pädagogische Psychologie (EN)
print

Language Selection

Breadcrumb Navigation


Content

Research unit Prof. Fischer

  • Current projects

    a) The Digitization of Instruction

    b) FAMULUS - Fostering diagnostic competence in medical and teacher education via adaptive online-case-simulation

    c) ForschenLernen
    Subproject "Competence Development II: Scientific Reasoning and Argumentation"

    d) Concepts of Medienkompetenz in an international context

    e) Analysis and Facilitation of Diagnostic Competences in Higher Education

    f) Participation Support in collaboration networks of academic and scientific communities

    g) Training komplexer Fertigkeiten in der Medizin

    h) Analyse und Förderung von Onlinediskussionen mit Hilfe von Natural Language Processing (NLP)

    i) Facilitation of Diagnostic Competences in Simulation-Based Learning Environments in Higher Education more

  • Completed projects

    a) CompEL – Competence for E-Learning

    b) The role of cognitive basic functions in learning environments with varying degrees of instructional support

    c) KOMPARE - Competencies of Argumentation based on Evidence: Measurement and Modelling in Education and Transfer from Medicine

    d) Fostering diagnostic competence through case-based worked examples with integrated errors in education, medicine and in nursing – Investigation of self-explanation prompts and adaptable Feedback

    e) Elk-Math
    Fostering the acquisition of mathematical argumentation competence with heuristic worked examples and collaboration scripts

    f) STELLAR – Partner im europäischen STELLAR Network of Excellence mit Leitung und Koordination des Arbeitspakets "Building Researcher Capacity"

    g) Medienbasierte Wissensgemeinschaften an Hochschulen. Partizipation zwischen Akzeptanz der Technologie und Gemeinschaftsdialog

    h) QUOMED – an innovative and interactive online continuing education programme for general practitioners

    i) 2AgePro: Innovation an Schulen durch Zusammenarbeit zwischen jungen und erfahrenen Lehrern

    j) Förderung von Lehrexpertise: Das Verhältnis von individuellen Lernvoraussetzungen und Instruktionsprozessen in computerunterstützten fallbasierten Lernumgebungen

    k) Computerunterstützte Kooperationsskripts für das Forschende Lernen im naturwissenschaftlichen Unterricht

    l) Kaleidoscope Scientific Facilitator im Rahmen des Europäischen Exzellenznetzwerks „Kaleidoscope“

    m) Developing concepts for an improved use of furniture and digital technologies in schools, universities, and further education

    n) Koordination der Special Interest Group zum Computerunterstützten kooperativen Lernen im Rahmen des Europäischen Exzellenznetzwerks „Kaleidoscope“

    o) Kaleidoscope European Research Team „Cossicle“ im Rahmen des NoE Kaleidoscope

    p) Koordination und Integration innerhalb der DFG-Forschergruppe "Orchestrating Computer-Supported Processes of Learning and Instruction"

    q) Kooperationsskripts für Online-Diskussionen

    r) Digital Campus Bavaria „Subjects specific IT-Basic-Training for teacher trainees“

    s) Acceptance of technology-based conceptual artefacts in knowledge communities: applications to EO Image Information Mining

    t) Hazards for knowledge acquisition in presentations more


Service