a) CompEL – Competence for E-Learning
b) The role of cognitive basic functions in learning environments with varying degrees of instructional support
c) KOMPARE - Competencies of Argumentation based on Evidence: Measurement and Modelling in Education and Transfer from Medicine
d) Fostering diagnostic competence through case-based worked examples with integrated errors in education, medicine and in nursing – Investigation of self-explanation prompts and adaptable Feedback
e) Elk-Math
Fostering the acquisition of mathematical argumentation competence with heuristic worked examples and collaboration scripts
f) STELLAR – Partner im europäischen STELLAR Network of Excellence mit Leitung und Koordination des Arbeitspakets "Building Researcher Capacity"
g) Medienbasierte Wissensgemeinschaften an Hochschulen. Partizipation zwischen Akzeptanz der Technologie und Gemeinschaftsdialog
h) QUOMED – an innovative and interactive online continuing education programme for general practitioners
i) 2AgePro: Innovation an Schulen durch Zusammenarbeit zwischen jungen und erfahrenen Lehrern
j) Förderung von Lehrexpertise: Das Verhältnis von individuellen Lernvoraussetzungen und Instruktionsprozessen in computerunterstützten fallbasierten Lernumgebungen
k) Computerunterstützte Kooperationsskripts für das Forschende Lernen im naturwissenschaftlichen Unterricht
l) Kaleidoscope Scientific Facilitator im Rahmen des Europäischen Exzellenznetzwerks „Kaleidoscope“
m) Developing concepts for an improved use of furniture and digital technologies in schools, universities, and further education
n) Koordination der Special Interest Group zum Computerunterstützten kooperativen Lernen im Rahmen des Europäischen Exzellenznetzwerks „Kaleidoscope“
o) Kaleidoscope European Research Team „Cossicle“ im Rahmen des NoE Kaleidoscope
p) Koordination und Integration innerhalb der DFG-Forschergruppe "Orchestrating Computer-Supported Processes of Learning and Instruction"
q) Kooperationsskripts für Online-Diskussionen
r) Digital Campus Bavaria „Subjects specific IT-Basic-Training for teacher trainees“
s) Acceptance of technology-based conceptual artefacts in knowledge communities: applications to EO Image Information Mining
t) Hazards for knowledge acquisition in presentations
more