Kontakt
Raum 1306, Leopoldstr. 13, 80802 München
Telefon:
+49-(0)89-2180-5284
Fax:
+49-(0)89-2180 99 5284
E-Mail:
nic.nistor@uni-muenchen.de
Website:
http://www.psy.lmu.de/ffp/persons/ag-fischer/nistor-nic/
Sprechstunde:
Nach Vereinbarung per E-Mail
Weitere Informationen
Curriculum Vitae
- Jahrgang 1962
- Abschlüsse:
Dipl.-Ing. Univ., Angewandte Elektronik, TU Bukarest
Dr. phil., Pädagogik, LMU München
Habilitation, Medienpädagogik/Mediendidaktik, LMU München - Seit 1990:
Mitarbeiter der LMU, Lehrstuhl für Empirische Pädagogik und Pädagogische Psychologie - März-September 2012:
Gastprofessur am Department of Learning Science, Graduate School of Education, Hiroshima University, Japan - Oktober 2013-September 2015:
Vertretung der W3-Professur für Lehren und Lernen mit Medien, Universität der Bundeswehr München
März-April 2017:
Gastprofessur an der Universidad San Sebastian, Chile - März-April 2019:
Gastprofessur an der Universidad de Concepción, Chile - Seit Februar 2017:
Mitherausgeber von Computers in Human Behavior
Lehre
Forschungsschwerpunkte
- Medienpädagogik/Mediendidaktik
- Akzeptanz von Bildungstechnologien
- Knowledge Communities
- Learning Analytics
Ausgewählte Publikationen
- Nistor, N., Dascălu, M., Tarnai, C., & Trăușan-Matu, S. (2020, in press). Predicting newcomer integration in online learning communities: Automated dialog assessment in blogger communities. Computers in Human Behavior. [doi:10.1016/j.chb.2019.106202]
- Nistor, N., Stanciu, D., Lerche, T., & Kiel, E. (2019). “I am fine with any technology, as long as it doesn’t make trouble, so that I can concentrate on my study”: A case study of university students’ attitude strength related to educational technology acceptance. British Journal of Educational Technology, 50(5), 2557-2571. [doi:10.1111/bjet.12832]
- Nistor, N., Dascălu, M., Serafin, Y., & Trăușan-Matu, S. (2018). Automated dialog analysis to predict blogger community response to newcomer inquiries. Computers in Human Behavior, 89, 349-354. [doi:10.1016/j.chb.2018.08.034]
- Nistor, N., & Hernández-García, A. (2018). What types of data are used in learning analytics? An overview of six cases. Computers in Human Behavior, 89, 335-338. [doi:10.1016/j.chb.2018.07.038]
- Nistor, N. & Schirlitz, S. (Hrsg.)(2015). Digitale Medien und Interdisziplinarität: Herausforderungen, Erfahrungen, Perspektiven. Münster: Waxmann.
- Nistor, N., Göğüş, A. & Lerche, T. (2013). Educational technology acceptance across national and professional cultures: A European study. Educational Technology Research and Development, 61(4), 733-749. [doi:10.1007/s11423-013-9292-7]